A Woman's Worth  女人的價值





You could buy me diamonds, you could buy me pearls.      你可贈予我鑽石,或是送給我珍珠

Take me on a cruise around the world,     帶我去環遊世界

Baby you know I'm worth it.     Baby,你知道我是值得的

Dinner lit by candles run my bubble bath,     燭光晚餐,再為我準備泡泡浴

Make love tenderly to last and last,     整夜與我纏綿

Baby you know I'm worth it.     Baby,我知道我是值得的




Wanna please, wanna keep, wanna treat, your woman right,     努力去討她歡心,留住她在身邊,且溫柔的待她

Not just do, but to show, that you know, she is worth your time.      在形式之外,更要去表示,你知道她,值得用心對待

You will lose, if you choose, to refuse, to put her first.     你將會失去她, 若是你不選擇,將她擺在第一位

She will, if she can, find a man, who knows her worth     只要可以,她會找尋一個,珍惜她的男人




Cuz a real man knows a real woman, when he sees her.     只因一個真正的男人,只需要一眼,就識得真女人

And a real woman knows a real man, ain't afraid to please her.    而真正的女人清楚的知道,真男人,不會害怕去取悅她

And a real woman knows a real man, always comes first.     一個真正的女人,知道該讓真正的男人排在第一

And a real man just can't deny, a woman's worth.     而真正的男人,無法去抹滅 ,一個女人的價值




If you treat me fairly , I'll give you all my goods,     公平的對待我,我將會給你我所有

treat you like a real woman should.     給你一個真女人的所能

Baby I know your worth it.     親愛的,我知道你值得

If you never play me, promise not to bluff     永遠不會去玩弄我,承諾我,你不會欺騙我

I'll hold you down when sh*t gets rough     逆境時,我將與你擁抱扶持

'Cause baby, I know you're worth it     因為親愛的,我知道你值得這一切




She walks the mile, makes you smile, all the while being true.     她費盡全力,去讓你充滿笑容, 同時帶著滿心的真誠

Don't take for granted the passions that she has for you.     別去將她對你的熱情,視為一種理所當然

You will lose, if you choose, to refuse, to put her, first.     你將會失去她, 若是你不選擇,將她擺在第一位

She will if she can find a man who knows her worth. oh     只要可以,她會去找尋,一個珍惜她的男人




Cuz a real man knows a real woman, when he sees her.     只因一個真正的男人,只需要一眼,就識得真女人

And a real woman knows a real man, ain't afraid to please her.    而真正的女人清楚的知道,真男人,不會害怕去取悅她

And a real woman knows a real man, always comes first.     一個真正的女人,知道該讓真正的男人排在第一

And a real man just can't deny, a woman's worth.     而真正的男人,無法去抹滅 ,一個女人的價值




No need to read between the lines, spelled out for you.     不需要任何的隱喻,我對你開誠佈公

Just hear this song, cuz you can't go wrong, when you value     聽著這首歌, 若是你珍惜,你就不會錯視

A woman, woman, woman, a woman's worth.     一個真女人的價值




Cuz a real man knows a real woman, when he sees her.     只因一個真正的男人,只需要一眼,就識得真女人

And a real woman knows a real man, ain't afraid to please her.    而真正的女人清楚的知道,真男人,不會害怕去取悅她

And a real woman knows a real man, always comes first.     一個真正的女人,知道該讓真正的男人排在第一

And a real man just can't deny, a woman's worth.     而真正的男人,無法去抹滅 ,一個女人的價值



Cuz a real man knows a real woman, when he sees her. (nothin like a woman's worth) 只因一個真正的男人,只需要一眼,就識得真女人  (女人的價值無可比擬)

And a real woman knows a real man, ain't afraid to please her.  (ooh ooh)    而真正的女人清楚的知道,真男人,不會害怕去取悅她


And a real woman knows a real man, always comes first.  (comes first)     一個真正的女人,知道該讓真正的男人排在第一   (第一位)


And a real man just can't deny, a woman's worth   (a woman's worth)     而真正的男人,無法去抹滅 ,一個女人的價值  (女人的價值)




Cherish that woman     珍愛女人 













把這首 ALICIA KEYS - A WOMAN'S WORTH,送給所有的真男人,真女人。

一邊聽歌的同時,別忘了用心體會,這動人的歌詞。    









(若有翻譯錯誤,請多多指教)
arrow
arrow
    全站熱搜

    djfengie 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()